تغییر به نامِ تو!

خوش به حالم

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ب.ظ
جدا از "خوش به حالت" گفتن هایی که حسِ خوشحالیمان برای دیگران در آن نهفته هست، "خوش به حالت" گفتن هایِ دیگری هم داریم که حسرت در آن موج میزند. چند وقتی هست که در یک زمینه به خصوص "خوش به حالت" های زیادی شنیده ام، آخرین بار به ذهنم آمد مسخره است، وقتی هر کدام از این افراد میتوانند به راحتی کارهایی انجام دهند که اینگونه باشند. چرا نمیدهند؟ خوب شاید خواستِ دلشان نباشد ولی چرا تمام حسرت خودشان را جمع میکنند و با یک لبخند تلخ آن را میگویند. شاید پپیش آمده خودِ من در زمینه ای موفقیت کسی را دیدم و با رنجی در درونم از به دست نیاوردن یا فقدانِ آن چیز گفته باشم "خوش به حالت". می خواهم برای تمامِ چیزهایِ به ظاهر دوری که آرزو و ایده آلم است به جای گفتن "خوش به حالت" تلاش کنم.
  • دخترک

نظرات  (۲۳)

بعضی خوش به حالت ها،خانه براندازن ها. جوری میگن که کلا طرف نابودمیشه. باجمله آخرت موافقم،بعضی وقتا وقتی به یکی میگم،بعدباخودم میگم،خب منم میتونم همینجور باشم. 
پاسخ:
آره اصلا پودر میشه آدم:دی
یادم نمی یاد با حسرت به کسی گفته باشم خوش به حالت 
حتما گفته ام، اما الان یادم نمیاد.
یه چیزی که اصلا دوست ندارم تو وجودم باشه حسرته. حسرت موقعیت کسی رو داشتن مثل این می مدونه که داری به خودت می گی من نمی تونم به اون برسم مثل حسادت که خیلی از حسرت بد تره چون تو با دید دشمن به اون فرد خاص نگاه می کنی.
اما هم حسرت هم حسادت اگر تبدیل بشن به غبطه می شه یه چیز خوب چرا؟ چون اون موقع نمی گی خوش به حالش یا بد اون طرف رو نمی خوای بلکه می گی اگه اون تونسته چرا من نتونم.

پاسخ:
من اینطوری نگاه نمی کنم. کسایی که این روزا به من میگن خوش به حالت خیلی آدمای خوبی هستن و خیلیاشون نزدیکامنو دوسم دارن. تازه خیلی هم موفقیت خاصی نبوده. منظورم ساده تر از اون چیزیه که فکرشو میکنیم ولی فقط اونو دست نیافتنی میبینیم.
من یادمه این مدت چقدر به کسایی که ساز کنارشون بوده و تمرین داشتن گفتم خوش به حالت ولی خیلی اوقات تنبلی نذاشت تمرینی که میتونم بدون ساز انجام بدم رو کامل و منظم انجام بدم:دی منظورم اینه اون حسرته هم چیز بدی مثل حسادت یا خیلی چیزای دیگه به نظر نمیرسه. فقط از تنبلی یا شاید دور به نظر رسیدنش باشه. البته این نظر منه نظر شما هم محترمه^-^
ایشالا همیشه موفق باشی عزیزم و به همه اهدافت برسی
پاسخ:
ممنوووون
همچنین شما
سلام عزیزم..
خوبی؟
فدای تو.اهوم لیست نوشتن خیلی عالیه به نظرم.اینجوری آدمو هدفمند میکنه...
چقدر خوبه تلاش کنیم برای تمام خوش به حالت هایی که توی ذهنمون میاد..
پاسخ:
ممنونم آوا جون شما خوبی؟؟؟
عالـیـــــه
من که دارم سعیمو میکنم.
دخترکم سلام
یه سری خوش به حال ها رو با تلاش میشه بهشون رسید با تغییر در خودمون مثه جایگاه شغلی و تحصیلی و اخلاقی و مادی و معنوی
اما اگه حسرت پدر یا مادر خاص داشتی وقتی طعم یه سری سختی ها رو می چشی مثه جام زهر اما نمی تونی عوضشون کنی و به دیگران قبطه می خوری اونوقت چی؟؟؟؟؟
یه سری حسرتا رو باید خورد جانم....تا نچشیده باشی نمی تونی درک کنی
پاسخ:
سلام عزیزم
خیلی حرفت درسته واقعا درد آوره این قضیه:(
منظور من از این پست دقیقا همون اکتسابی ها بودن که میشه بهشون رسید و به ظاهر دور از دسترس میباشن. در مورد حسرت داشتن خانواده و چیزهایی که واقعا بدون دخالت ما صورت گرفته با حرفت موافقم. و اینکه هرچی هم آدم بگه درک میکنه ولی اونطور که باید تا جای اون شخص نباشه نمیتونه درک کنه..
  • بلاگر کبیر ^_^
  • از شنیدن خوش به حالت خوشم نمیاد...
    خصوصا شنیدنش از یه سری آدم که میدونم اگه شرایط زندگی منو دو ماه داشتن دووم نمیاوردن خیلی عذابم میده..
    پاسخ:
    این خوش به حالتها خیلی حرص در بیاره
    واقعا هم کاش هه اینو یاد میگیرفتیم ... ولی همیشه مرغ همسایه غازه :))
    پاسخ:
    من شخصا یه کارای خیلی ساده رو از سر تنبلی و خیلی چیزای دیگه زورم میاد انجام بدم در حالیکه نه وقت گیره نه سخت..
    الان کامنتای بالا رو خوندم و واقعا موافقم بات..  مثلا دوست من وقتی کتاب خوندن منو میبینه میگه خوش به حالت! همینقدر ساده! ولی حاضر نیست کتاب دستش بگیره و بخونه! :/
    پاسخ:
    این مثالِ واقعا بارزی بود یاسی
    خب بعضی وقتا به علت خستگی گفتن خوش به حالت بهتر از تلاش کردنه ... ;-)
    :-)
    پاسخ:
    راست میگی، کلا الان که همه خسته ان بیشتر:دی
    بابت جمله ی آخر :خوش به حالت:دی

     درست میگی خیلی ها امکان تلاش دارن
    اما نداشتن همت و تلاش و نظم باعث میشه فقط حسرت بخورن
    گاهی هم نا امیدی
    البته شایدم این ها بهونه باشه
    ^_^
    پاسخ:
    :دی ممنونم
    خوش به حالِ من البته بیشتر به این خاطر که تو دوستمی

    کامنت من کوشش?

    :(

    ‎:'(‎

    من کامنتمو میخوام

    پاسخ:
    سرجاشه عزیزم
    :)
    حرفتو گوش کردم و براش فرستادم. یه مدت امتحان میکنم،نتیجشو میگم بهت. باتشکر از بودنت
    پاسخ:
    قربونت عزیزم:*
    خوش به حال خودم به خاطر چون تویی در روزگارم:*
    پاسخ:
    :*
    بله بله موافقم
    میدونی من همیشه حسرت چیو میخورمممم؟
    این دماغ عملی هایی که دماغشون خوشگل از آب دراومده.. و میگم خوش به حالشووووووووووووووووننننننننننننن.خخخخخخخخخخخ
    پاسخ:
    مگه دماغ تو بد از آب درومده؟!
    سلام .خوبی عزیزم؟شما رمز وبلاگ اوا رو داری؟ تمام زنانگی هایم عاشقانه برای تو؟
    من قبلی رو داشتم الان عوض شده میشه بی زحمت به آوا بگی پرنیا رمزتو میخاد؟این ایمیلم
    لطفا یه جوری برام بفرسته نیازش دارم
    khanoom.khanooma71@hotmail.com
    پاسخ:
    سلام. ممنونم شما خوبی؟!
    بهش گفتم
    خواهش میکنم دوست خوبم...
    ممنون.
    آره والا..دقیقا با حرفات موافقم.آدم دکتر که میره یهویی خوب میشه.خخخخ
    شاد و موفق باشی دوستم.
    پاسخ:
    ویروسا رو میشه با اسمش ترسوند:دی
    همچنین عزیزم
  • بادبادک قرمز
  • جمله اخرت معرکه بود:)
    قسمت زیادیش رو اهات موافقم عزیزم ولی من معمولا در زمینه هایی این جمله رو شنیدم که طرف نمیتونسته اون چیزی که براش حسرت خورده رو به دست بیاره. مثلا اخرین موردی که شنیدم این بود: خوش به حالت که اتاق بزرگی داری. و خب کسی که این رو گفت نمیتونست اتاقش رو عوض کنه. ولی به نظر من در این جور موارد هم طرف باید سعی کنه در عوض چیزی که حسرتش روداشته، به چزهایی فکر کنه که داره و بقیه ندارن. و اینجوری اروم شه... همون نیمه پر لیوان رو دیدن:) مثلا در این موردی که گفتم؛ بهش جواب دادم شاید الان خوش به حال منه که اتاقم بزرگه ولی به این فکر کن که من تازه دو سه ساله اتاق شخصی دارم و تو از بچگی داشتی. هرچند کوچیک...
    اما تاثیری روش نداشت:( چون دلش میخواست به این فکر که بقیه ازش خوشبخت ترن ادامه بده... اینجور ادما هیچوقت احساس رضایت و شادی نمیکنند:(
    پاسخ:
    ممنونم
    خوب یه سری حسرتا این مدلین دیگه
    به قول تو باید به نیمه پر لیوان نگاه کرد
    خخخ آره راس میگی دو روزه بوی نویی کتاب میره...اما خوب بازم برای من لذت بخشه...
    اهوم مردا بیرون از خونه خیلی خسته میشن...توی این جامعه ی شلوغ و بی دروپیکر..باید درکشون کرد..
    فدات عصرت بخیر.
    پاسخ:
    تو کلا فکر کنم به درس و کلاس علاقه داری. موفق باشی همیشه.
    نه هنوز،همچنان تو مغازه زندگی میکنه،اماخرجی میده بهشون. شوهرم میگفت به مامانم بگم خودش بره بیاردش خونه،اصلا تا آخر عمرشون حرف نزنن اما یه جا باشن. امافک نکنم بگه
    پاسخ:
    ای بابا
    عجب کاریه ها
  • بابا لنگ دراز
  • خوشبحالتون«آیکون حسرت خوردن :))
    خیلی حالت بدیه!البته تجربه نکردما
    پاسخ:
    انشالله که تجربه نمیکنی کلا
  • بادبادک قرمز
  • نظر من نرسیده عزیزم؟
    پاسخ:
    رسیده :)
    سلاممممم،خوبی؟نمینویسی چرا؟
    پاسخ:
    سلام
    مینویسم
    از تنبل چه انتظاری داری؟

    برای من نوستالژی بود.. چقد ازین ماژیکا داشتم !

    وای خدای من..

    پاسخ:
    نوستالژی رو خوب اومدی
    ماژیکای رنگی، مدادای مشکی و قرمز، دفترای فیلی
    یادش بخیر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">