تغییر به نامِ تو!

۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سروصدای عجیبِ پرنده ها و سایه رفت و آمدشون از پشت اون پنجره ای که دونه ای نمیریزم مشخص میشد. پنجره رو باز کردم یک گنجشک خیلی خیلی کوچولو روی آجرهای پشت پنجره نشسته بود. یک جوری نگاهم میکرد و بدنش پر و خالی میشد گفتم چند دقیقه دیگه همینطوری بمونه سکته کرده پنجره رو بستم تا دوستاش راحتتر کمکش کنن.
آروم توی کالسکش نشسته بود. از دور ادا در میاوردم، هرچی خودمو مسخره تر میکردم بیشتر میخندید. بالاخره مامانه دست از صحبتش کشید بهش یه چیزی داد بخوره و باز مشغول صحبت شد. سرمو بردم پشت دوستم که نبینه درحال بستنی خوردنم یواشکی نگاهش میکردم. احساس کردم صورتش یکم از حالت عادی خارج شده منتظر بودم مادرش متوجه بشه، همینطوری چهرش عوض میشد انگار چیزی تو گلوش گیر کرده رنگش سرخ شد یکم خودمو بردم جلوتر، عصبی و بلند گفتم خانوم توی گلوی بچتون چیزی گیر کرده توی همین گیرو دار که داشتم خانوم رو صدا میزدم، بچش بالا آورد دوباره رنگ صورتش طبیعی شد. خانومه هم خیلی شیک و ملایم با دستمال دهن بچشو تمیز کرد دوباره مشغول شد با این تفاوت که هر چند دقیقه یه بار برمیگشت به من چپ چپ نگاه میکرد:|
دلتون بســـوزه این پست از زیرِ لحاف نوشته می شه ^_^یعنـــــی انقدر ذوق زده بودم به راننده هم گفتم که این صحنه رو از دست نده..
چند دقیقه هم نگذشته بود از تمرینِ ساز یه چیزِ فلزی از پنجره حواله من شد. بماند که تیزیش توری رو هم پاره کرد. به دلیلِ زاویه ای که از پرتابش دیدم به نظر همسایه بالایی بود. ساعت رو نگاه کردم 11:30 قبل از ظهر، فکر نمیکنم کسی خواب بوده باشه، حتی همون لحظه هم صدای رفت و آمد و حرف توی راه پله ها بود. منم همسایه بی آزاری بودم همیشه. بارها صاحبخونه برای فروش مشتری می آورد، همسایه ها یه جوری طرف رو منصرف میکردن به این دلیل که میگفتن برخلافِ قبلی ازم خیلی راضین. کلا هم اینجا آپارتمون شلوغیه یعنی 3 نصف شب صدای دو نفر رو میشنوی که دوون دوون دارن میرن پایین یا بالا، 2 نصف شب طرف داره با بچش صحبت میکنه وسطشم بچه 4تا ونگ ونگم میکنه اونا هم با آرامش هنوز داخلِ پاگردن، یا بارها شده خانومای همسایه اومدن جلوی در با صدای بلند باهم حرف میزنن، خودِ همین همسایه بالایی هرساعت از شبانه روز واسش فرقی نداره و درحالِ گردو شکستنِ؟! اگه کنار پنجره صحبت کنن صداهاشونم کامل اینجاست. همسایه پایینمون هم ظهرها عادت داره آهنگای مزخرفِ رپ بزاره و صداش رو تا آخر بالا ببره. خوب من موندم با این مجتمع پر سرو صدا و با توجه به تعریفاشون و البته با توجه به اینکه من با خودِ ساز خیلی توی خونه کار نکردم شاید با اینبار حتی دوبار شده باشه، ساعت هم که فکر نمیکنم بد موقع بوده باشه این حرکت درسته؟! به فرض هم کارِ من اشتباه شاید ماهِ رمضونه و بعضی ها هم اصولا روزه میگیرن و تا خودِ افطار میخوابن( اصلا هم فکر نکنین واسه راحتیِ خودشونه ها چرا که خوابِ روزه دار عبادته) و اصلا من همیشه دنگ و دونگ راه انداخته باشم، می تونست در بزنه بگه به هر دلیلی نزن، هم شخصیت خودش رو نشون میداد هم من قبول می کردم.اینو باید بهشون هدیه کنم :دی
گاهی در راستای فراموش کردنِ چیزی که باید فراموش کنیم ناموفقیم، گاهی هم برعکس!باور کنید چند دقیقه پیش داخل دبلیوسی یه پستِ فلسفیِ خیلی توپ به ذهنم رسید، الان هرچی فکر میکنم نمی دونم چی بود. یه سر دیگه برم ببینم تو ذهنم میاد یا نه ؟!!
بحثم سرِ این نیست که کجایِ دنیا بده یا خوبه، یا حرفاشون درسته یا نادرسته اما یه جوری حق به جانب و بدونِ شک از اونور و قانون و مقررات و خیلی چیزاش میگن انگار نصف بیشتر عمرشون رو اونجا بودن !!
شیشه کوچکی هم هست میانِ وسایلِ فرستاده شده از طرفِ مادر. همان اول بینِ آنهایی که دوسترشان میداشتم و تا به این سن از داشتنش محروم بوده اند تقسیم شد. از آنجا که خودم را هم دوستر میدارم کمی هم برای خودم. جدا از استفاده در نوشیدنیهای گرم و سرد، عادت کرده ام مدام بینیِ خود را به زور :دی داخلِ قسمتِ خالیِ بطری بفرستم چشمانم را ببندم و عمیـــق نفس بکشم!!
کرمم می دونه کدوم میوه خوشمزه تره.. :دی
از صبح هیچ خبری نیست، ولی هر چی به افطار نزدیک میشیم یه بوهایی میاد که با روان و احساساتِ آدم بازی می کنه!!
غم و غصه هم اندازه داشت ما نمی دونستیم. امروز خیلی خنثی نسبت به حرکتِ دیشب، شادمان پاشدم حسابی به خودم رسیدم. همه چی خیلی عالیه، از پنجره یه بادِ خنک میاد یکی از آهنگای مورد علاقم، منو گلام، ظرف میوه هم که رو شاخشه :دی